Problem z Gear Fit 2 i IPhone

Zauważyłem, że często występuje problem z połączeniem, synchronizacja pomiędzy smart zegarkiem Samsung Gear Fit 2  a aplikacją Gear Fit na iOS. Pomimo tego że oba urządzenia, i zegarek i iPhone SE były już dawno sparowane, bluetooth włączony, oba urządzenia były w tej samej sieci WiFi, kilka centymetrów od siebie ale i tak  występował brak synchronizacji. Na zegarku pojawiają się ikonka w prawym górnym rogu informująca o tym że oczekują dane do synchronizacji natomiast apka Gear Fit nie uparcie nie znajdowała zegarka który był obok. Wyłączanie i włączanie zegarka czy telefonu nie pomagało. Było to dość frustrujące gdy chciałem przejrzeć wyniki w aplikacji a nie miałem najświeższych danych.

W końcu znalazłem rozwiązanie a właściwie obejście problemu. By to zrobić wystarczy wejść na telefonie Ustawienia->Bluetooth-> i stuknąć na Gear Fit 2 (na nazwę a nie na ikonkę) po chwili status Niepołączone powinien zmienić się na Połączone. Po czym wracamy do apki Gear Fit i już możemy synchronizować dane z naszego zegarka.

Mam nadzieje że w przyszłych wersjach oprogramowania zegarka czy samej apki ten problem zostanie rozwiązany i już nie trzeba będzie ręczenie odświeżać połączenia. Dam znać jak to się zmieni.