Problem z zakupami na IPhonie… i rozwiązanie
Obecnie wszystkie firmy starają się by ich usługi realizujące zakupy online działały jak najlepiej. Niestety, czasem w wyjątkowych sytuacjach, może się się zdarzyć, że coś pójdzie nie tak. Pół biedy jeśli transakcja zostanie po prostu przerwana bez konsekwencji, wtedy stracimy tylko kilka chwil i możemy jeszcze raz spróbować dokonać zakupu. Gorzej, gdy nasze konto zostanie obciążane a my nie dostaniemy zakupionej rzeczy. Na szczęście i z takiej sytuacji jest wyjście.Pech, zrządzenie losu czy inne przyczyny spowodowały, że taka przygoda właśnie mnie się przydarzyła – zapłaciłem a nie dostałem.
Ale po kolei. Od wielu miesięcy korzystam z zakupów przez IPhone’a z podpiętą kartą bankową do mojego konta. Pewnego dnia kupiłem kolejny kurs w aplikacji, jednej z popularnych platform oferujących szkolenia online. Niby wszystko przebiegło standardowo. Moje konto zostało obciążone. Przywykłem, że tego typu zakupy od razu są realizowane, tak więc gdy wróciłem do aplikacji i niestety nic nowego się nie pojawiało. Sprawdziłem dla pewności z nowa sesja na przeglądarce na komputerze i tu też żadnych nowych kursów na moim koncie aplikacji. No nic, pomyślałem, może tym razem trzeba chwile poczekać. Na następny dzień dostałem na e-maila fakturę od ITunes Store na zakupiona rzecz ale niestety owa rzecz dalej nie była dostępna na moim koncie. Postanowiłem pierwszy skontaktować się ze Wsparciem. Faktura, którą dostałem na e-maila zawiera miedzy innymi informacje
Aby anulować zakup w ciągu 14 dni od otrzymania tej faktury, wybierz jedno z następujących rozwiązań: zgłoś problem lub skontaktuj się z nami. Wybrałem zgłoś problem i link prowadził do formularza gdzie po angielsku opisałem zaistniałą sytuacje. Jeszcze tego samego dnia odpisał mi człowiek ze wsparcia z informacją, że zbadano moją sprawę i zostanie mi zwrócona pełna kwota. Ucieszyłem się z deklaracji. Dwa dni później pełna kwota wróciła na moje konto i mogłem jeszcze raz, tym razem udanie, dokonać zakupu.
Tak więc nie ma co się stresować gdy wystąpi problem z zakupami – wystarczy na spokojnie skontaktować się z supportem i problem będzie rozwiązany.